A tesztben szereplő fényképezőgépekről a következtetéseket a gépeket használva és azokkal képeket készítve vontuk le. Terjedelmi okok miatt (az internet szerverünk kapacitása véges) csak 8 fotót mutatunk be, és mindegyiket leméretezve. Hogy az eredeti felbontás minőségét is látni lehessen, a képekből eredeti felbontásban, tehát pixel mélységig közlünk részleteket.
Híd
A budapesti Lágymányosi Híd pesti hídfőjéről készült a felvétel. A leméretezett képeken nem lehet nagy különbségeket észrevenni. Még a 100%-os kivágásokban is a 4 kép eléggé hasonló egymáshoz. Teszteléskor azonban szőrös szívüek szoktunk lenni és elővesszük a nagyítót, azaz felnagyítjuk a képeket 200%-ra vagy még nagyobbra. Ezen a nagyításon az ImpressCam és a Kodak képein egy kicsit több mesterséges túlélesítésből származó zaj látható, mint az alacsonyabb érzékenységre kapcsolható Canon és Olympus gépeknél. Természetesen minden képet igyekeztünk a lehető legjobb minőségben elkészíteni, ezért állványt használtunk, a Canont és az ImpressCam-et a legalacsonyabb érzékenységre állítottuk (ISO 50 illetve 100) és az Olympusnál és Kodaknál is igyekeztünk elérni, hogy az ISO 64-et illetve ISO 100-at használja az
automatikájuk.
Canon
ImpressCam
Kodak
Olympus
A példából jól látható, hogy még a 18*24 cm-es nagyítás (ez felel meg a képernyőn a 100%-os, pixelenkénti megjelenítésnek) esetén is alig látszanak az egyes gépek között különbségek, csak tényleg nagyítóval szemlélve a papírképeket vagy számítógépen 2-300%-ra kiemelve a hibákat lehet némi különbséget
észrevenni.
Canon
ImpressCam
Kodak
Olympus
Dunapart
A Duna fölött a levegő tele volt párával, így a túlpartra átfotózni már nehezített körülményt
jelentett.
Canon
ImpressCam
Kodak
Olympus
A panorámakép jellegü pixel mélységü kivágás
mutatja, hogy az egyes gépek ilyen körülmények között mennyire képesek a távoli részletek
visszaadására. A gellérthegyi Szabadság szobor már belevész az ég kékjébe mindegyik
képen. A csillagvizsgáló kupolák gömbjét is nehezen adják vissza. A baloldali épület ablaksorai már szebben
látszanak. Noha 100%-on itt sincsenek nagy különbségek a képek
között, 200%-on összehasonlítva (ugye ilyen összehasonlítás a valóságban
nincs, ezt csak a paraszthajszálnyi különbségek eldöntésére szoktuk
használni) az ImpressCam képe egy kicsit lágyabbnak látszik, a Kodakon meg a mesterséges túlélesítés pöttyei
látszanak.
Canon
ImpressCam
Kodak
Olympus
Zikkurat
Unalmasak a képek kommentárjai: itt közepes zoom állást használtunk, és ebben sem találtunk lényeges különbségeket a képek
minőségében.
Canon
ImpressCam
Kodak
Olympus
Nemzeti színház
Az új Nemzeti Színházról három képet mutatunk be.
Az első széles látószögben készült és a négy gép meglehetősen egyformán teljesített. A 100%-os képrészlet a kép bal felső sarkából mutatja, hogy a gépek sarkain is még elég jól látszanak a részletek. A részleten a fehér falon ferdén lefele húzódó korlát árnyéka mindössze néhány pixel szélességü, és jól látszik, hogy az ilyen kontrasztos részletet a gépek szépen képesek
kiemelni.
Canon
ImpressCam
Kodak
Olympus
Az oszlop tetején álló fehér szobor kb. 15 pixel széles, és ezzel a kevés pixellel mind a 4 gép egymáshoz nagyon hasonló képet
produkált.
Az épület fehér falának burkolólapjait a Kodak eléggé összemosta, a többi gépen - többé kevésbé - látszanak a
laphatárok.
Ám a tető alatti sötét terület mindegyik gépnél részletek nélküli
feketeség: az ilyen olcsó gépek dinamika tartománya ide nem terjed
ki.
Canon
ImpressCam
Kodak
Olympus
A második a 3x-os zoom tele állásában készült. Ebből is bemutatunk egy 100%-os
kivágást.
Canon
ImpressCam
Kodak
Olympus
A kivágáson látható egy száradó törülköző. Nagy különbségek nincsenek; itt is felnagyítva ugyanazt mondhatjuk el a képekről, mint amit a hídnál már elmondtunk: az alacsonyabb érzékenységet is tudó Canon és Olympus egy kicsit élesebb, az ImpressCam lágyabb, a Kodak pikkelyesen
túlélesített.
Canon
ImpressCam
Kodak
Olympus
A harmadik kép a régi Nemzetinek emléket állító szobor: itt is mind a négy gép szépen teljesített, nincsenek lényeges különbségek a képek
között.
Canon
ImpressCam
Kodak
Olympus
Virágok
A képen egy GretagMacbeth színtábla is látható, így akinek kedve van hozzá, megmérheti színenként a színhelyességet. Mi nem tettük ezt meg, mert nem volt rá különösebb okunk: a képek csúnya színeltéréseket nem mutatnak, a színtelítettség meg ízlés kérdése, amiről kár vitát
nyitni.
Canon
ImpressCam
Kodak
Olympus
Rózsa
A közelképen mindegyik gép szépen teljesített. Sajnos a Canonnál nagyon lerekeszeltünk, így annak a mélységélessége jobb lett, ezért a képek csak a középső nagy rózsa képében hasonlíthatók össze és nem a
háttérben.