Az eladási darabszámok szárnyalnak, míg az árbevétel esik a hazai digitális fényképezőgép
piacon, az IDC szerint
Budapest, 2006. Június 13
A magyar digitális kamerapiac ismét egy kitűnő évet zárt 2005-ben, 30.2%-os darabszám szerinti növekedéssel, és több mint 255 ezer darabos eladással. Az IDC adatai szerint, a csökkenő árak azonban egy szerény, 2.4%-os visszaesést eredményeztek a piaci árbevételben, amely így 63.3 millió dollárt tett ki 2005-ben.
“Az elmúlt évben, nagymértékben felgyorsult a digitális kamerákra való átállás” mondta Bacskó Gergely az IDC Magyarország elemzője. "Ez elsősorban a digitális fotókészítés által nyújtott előnyöknek és a folyamatosan csökkenő áraknak köszönhető."
Egyre inkább jelentkezik az igény a jobb minőségű digitális kamerák iránt. 2004-ben a három és a négy megapixeles kamerák dominálták a piacot, amelyek az eladások 68%-át illetve az árbevétel 61.5%-át tették ki. Ez a tendencia 2005-re némiképp eltolódott a négy és az öt megapixeles kamerák irányába, ami az eladások 68%-át és az árbevétel 62.2%-át jelentette. A legdinamikusabb növekedést az öt megapixeles szegmensben lehetett tapasztalni, ahol az eladások a háromszorosára nőttek az elmúlt évhez képest.
A magyar digitális kamera piac messze van még a telítettségtől, ezért várhatóan az elkövetkező pár évben még kétszámjegyű növekedésre számíthatunk - mondta Bacskó Gergely, különösen annak fényében, hogy Magyarország még mindig elmaradottnak számít a többi közép-kelet-európai országhoz képest az eladások tekintetében. Az IDC felmérése szerint hazánkban a digitális fényképezőgép-penetráció kb. 15%-ra tehető.
Az IDC Negyedéves Digitális Kamera Felmérése a digitális "point-and-shoot" és tükörreflexes kamera-technológiák piacát méri a disztribútorok, nagykereskedők, műszaki áruházak, fotó-szaküzletek és Internetes boltok eladásain keresztül. A felmérés tartalmazza a piac méretét, a gyártók részesedését, illetve az értékesítési darabszám és árbevétel megapixel, optikai zoom, kereskedelmi csatorna és árszegmensek szerinti bontását.