ImpressCam - Fotó mindörökre
Új magyar márka jelent meg a digitális termékek piacán
Új magyar márkával gazdagodott a digitális fényképezögépek dinamikusan növekvö piaca. Az
ImpressCam márka bevezetését 2004 októberében jelentették be a tulajdonosok, akik e márkanév alatt a magyar pénztárca számára
megfizethetö árú, alap- és középkategóriás digitális fényképezögépeket és kamerákat, valamint ezek kiegészítöit
kínálják.
A digitális fényképezögépek piacán még szokatlan
jelenség egy magyar márka megjelenése a sok nemzetközi márkanév mellett,
de más területeken, például a számítástechnikai iparágban, már számos jó példát ismerünk. Az ImpressCam a nemzetközi márkanevek alternatívájaként, jó árú és megbízható háttérszolgáltatásokkal
rendelkezö eszközeivel kíván 3-5 %-os piacrészesedésre szert tenni a digitális termékek piacán. Az igényes
amatöröket célozzák meg kínálatunkkal, megfizethetö áron. Honlapjukon igen részletes
digitális fényképezögép összehasonlítót
müködtetnek, amely a Magyarországon forgalmazott legnépszerübb digitális fényképezögép típusokat hasonlítja össze ár- és
müszaki paraméter szerint.
A hagyományos 35 mm-es kisfilm mintegy 5-8 MP-es (megapixeles) digitális fotó felbontásnak felel meg. Az emberi szem kb. 7 MP felbontásra képes. Az ImpressCam fényképezögépei és kamerái már nem sokkal maradnak el
ettöl, e sorok írásakor 3-4 MP-esek, de tervezik az 5 MP-es és a 6 MP-es digitális fényképezögép modellek piacra dobását is
amiböl már akár poszter méret is nagyítható.
A
megfizethetö árszínvonalat a cég úgy éri el, hogy ugyanott szerelteti össze a gépeit, ahol a nagy világcégek is teszik: a Távol-Keleten. A XXI. századra a gyártás és szerelés illetve az értékesítés nagyon sok termékcsoportban szétvált. Egyesek a gyártásra, szerelésre szakosodtak, és a nevük teljesen ismeretlen a nagyközönség
elött. Mások az értékesítésre helyezik a fö hangsúlyt és márkanevet teremtenek, szerviz hátteret adnak a termékhez. Reklámokkal, újságcikkekkel mutatják be a nagyközönségnek, mire is képes a termékük, s végül, de nem utolsó sorban, kiépítenek egy szállítási láncot a gyártótól a
vevöig. A nagyközönség ez utóbbi vállalatokat ismeri, ilyen vállalat az ImpressCam is. Közöttük egyesek - nem feltétlen a legismertebbek - a kutatásban, fejlesztésben is aktívan részt vesznek, és általában valamilyen kulcsfontosságú elemet maguk gyártanak az egész világ számára.
A digitális fényképezögépeknél ilyen kulcsfontosságú dolog maga a képérzékelö, az ehhez igazított optika (lencserendszer), a memória, a képfeldolgozó processzor és annak szoftvere, valamint a folyadékkristályos
kijelzö (LCD). Ezeket a kritikus elemeket néhány erre specializálódott cég gyártja az egész világnak. Látszólag ádáz konkurensek építtetik be a másik cégnek a képérzékelöjét vagy lencserendszerét. Noha a csúcskategóriában nem ilyen önzetlenek a vállalatok (ott mindenki maga igyekszik learatni a fejlesztések hasznát), az igényes
amatöröknek készülö tömegtermelésben már a mennyiség számít és az se baj, ha a konkurencia vagy az ImpressCam adja el azt. A cég ezt a technikai
lehetöséget használja ki.
Hazai márkaszervizt
müködtetnek, vagyis nem kell attól tartani, hogy a javításra szánt gépet hetekig ide-oda utaztatják Európában. Ha három napnál több
idöt vesz igénybe a fényképezögép javítása, cseregépet biztosítanak a javítás idejére. További különlegessége, hogy gépeire pénz visszafizetési garanciát vállal. Ha valakinek valamilyen okból kifolyólag nem felel meg a vásárolt digitális fényképezögép, 8 napon belül
visszaviheti a boltba, és az árát visszakapja.
Úgy tünik, a lehetö legjobbkor léptek piacra, hiszen a TGI közvélemény kutató cég közelmúltban készített felmérése szerint, a magyar háztartások mindössze 5 %-ában van digitális fényképezögép. A gépek, valamint a hozzájuk kapcsolódó egyéb eszközök - fotónyomtatók, fotószkennerek, digitális képkidolgozás - iránti kereslet pedig robbanásszerüen növekszik. A cég megnyitotta meg budai bemutatótermét és elindította honlapját a
www.ImpressCam.hu elérhetöségen.
PhotoNet Magazin
- "Mélység" - adjunk többet a
képekhez!
- Jobb képek - derítö vakuval
- Néhány tipp - jobb színes képek
készítéséhez
- Tippek - egy új látásmód kialakításához
- PhotoPlus Expo - 2001. november 1-3., New
York
- Megsemmisült negatívok - 40.000 Kennedy
fotó semmisült meg
- Néhány tipp - hogyan készüljünk az
ünnepekre
- Digitális kamerák - Melyiket
válasszam?
- Kívül Nikon, belül semmi - ál F80-as
gépek az aluljárókban
- Velencei Karnevál - fotós szemmel
- Portré fotózás - fotós tippek
- Fotohónap 2002 - fotós
kiállítások országszerte
- Sportfotózás - hogyan kapjuk el a
pillanatot
- Archíválás - negatív és diafilmek
tárolása
- 5 tipp - emlékezetes útifotók
készítéséhez
- Photokina 2002 - fotós újdonságok
- PhotoExpo 2002, New York -
fotó kiállítás
- The MayDayProject - fotózási
project
- Joel Meyerowitz - képek a Ground Zero-ból
- Fotózás télen - hogyan fotózzunk
a hidegben
- Panoráma fotó - panoráma fotózás
- Nomatica - két új site-tal több
- Catala-Roca - Barcelona és Madrid az ötvenes években
- ImpressCam - új magyar márka
a digitális fotózásban
- Kép-szoftverek - programok
digitális fényképezögépekhez
- Olympus - Panasonic
- fejlesztési megállapodás
- Nyaralás alatt derült ki -
mit is tud digitális fényképezőgépünk
- Filmfelvevők - házimozi
filmszalagon
- Konica Minolta - bejelentés
- Tavaszi modellek -
Olympus új kamerái
- Magyar digitális
kamerapiac - felmérés 2005
- Továbbra is az elektronika a sláger - egyre rövidebb a vásárlási szezon