A Panasonic túlszárnyalja 2009-es Zöld Célkitűzéseit
A termékkínálat, a munkavállalói programok és a gyártás fenntarthatóságának támogatása érdekében a Panasonic teljesíti, sőt felül is múlja az ‘ökoötletek’-ben megfogalmazott célkitűzéseit.
A Panasonic bejelentette, hogy nem csupán elérte, hanem felül is múlta a 2008. október és 2010. március közötti időszakra kitűzött környezetvédelmi céljait. Úgynevezett ‘ökoötletei’ három fő területre összpontosítottak: a termékekre, az emberekre és a gyártásra. Az ezeken a területeken megfogalmazott célkitűzések megvalósítása hozzájárul ahhoz, hogy 2018-ra a Panasonic a világ első számú „zöld” innovációs vállalatává váljon az elektronikai iparágon belül.
2009 legfontosabb fenntarthatósági célkitűzései a következők voltak:
• ‘ökoötletek’ a termékekhez: A Panasonic termékkategóriái közül húsz elérte a legjobb környezetvédelmi teljesítményért járó ‘Kiváló Zöld Termék’ besorolást a vállalaton belül. Ezek között szerepel például a Panasonic SC-PT480 DVD-házimozirendszere, a DMR-EX83 HD DVD-felvevő, az NA-147VB2-es mosógép, és a DMC-FP1/FP2-es digitális fényképezőgép, melyek egyéb jellemzőik mellett alacsony energiafogyasztásuknak köszönhetik minősítésüket.
• ‘ökoötletek’ mindenkinek mindenhol: A Panasonic Europe több mint 40 olyan akciót kezdeményezett, amely a környezetvédelemhez kapcsolódott, és ezekben 3000-nél több alkalmazottja vállalt aktív szerepet. A környezetvédelmi tevékenységekben részt vevők többek között elültettek mintegy 12645 fát, örökbe fogadtak veszélyeztetett állatokat, szponzorálták a Catlin Arctic Survey elnevezésű északi-sarki felmérést, valamint a Panasonic európai irodái révén támogatták a WWF Earth Hour rendezvényét, illetve a sarkkörön túli munkáját.
• ‘ökoötletek’ a gyártáshoz: Európai gyáregységeiben a Panasonic 21,4 ezer tonnával csökkentette CO2-kibocsátását a 2009-es pénzügyi év végére. Ezen a területen 10%-os, azaz 6000 tonnának megfelelő csökkentést tűzött ki célul, de ezt sikerült jóval meghaladni, 34%-os javulást érve el.
Nagyon büszke vagyok arra, hogy minden 2009-es célkitűzésünket sikerült megvalósítanunk, sőt – bizonyos területeken – túl is haladnunk. Ez annak köszönhető, hogy a környezet védelmét a kutatás-fejlesztéstől az ellátási láncon és a kész termékeken át egészen az alkalmazottaink számára ajánlott tevékenységekig minden szférában alapvető elemmé tettük. Ennek ellenére nem szabad önelégültté válnunk, és nem is leszünk azok. Még mindig sok mindent kell tennünk, és az eddig elért sikerekre alapozva erre fogunk összpontosítani az elkövetkezendő években. A környezetvédelmi elkötelezettség továbbra is minden célkitűzésünk egyik alappillére, és a következő három év során arra fogunk törekedni, hogy a fenntarthatóságot a társadalom teljes keresztmetszetére kiterjesszük, a vállalatoktól egészen az otthonokig.
Laurent Abadie, a Panasonic Europe elnök-vezérigazgatója
A Panasonic Csoport középtávú, hároméves üzleti tervének részét képező új cselekvési terv két további területet von be a vállalat környezetvédelmi politikájába: az életmódot, és az üzleti viselkedésmódot. Az életmóddal kapcsolatos ‘ökoötletek’ középpontjában a fenntartható életvitel kialakítása áll, míg az üzleti szférában az üzleti tevékenységek káros környezeti hatásainak csökkentésén van a hangsúly. Ennek konkrét, kézzel foghatóbb tartalma, példái az év során kerülnek meghatározásra.
A Panasonic környezetvédelmi erőfeszítéseit a Dow Jones Fenntarthatósági Indexek, valamint a Financial Times és a londoni tőzsde FTSE4Good indexe is elismeri.